30. септембар 2019.

ПОНОРНИЦА





ЗОРАН М. МАНДИЋ

ПОНОРНИЦА

Она понире
Кроз дубине
Земље
Иловаче и црнице
Унутрашњих
Подземних вода и
Кроз ваздух као
Служба за спашавање
Из одељења за
Ванредне ситуације
У неким лексиконима и
Енциклопедијама
Означавају је као
Најживљу реку
Вртирепку
Али како ову речничку
Одредницу повезати са
Основном или централном
Идејом ове песме а да и сама
Не започне понирања у
Рукавце и отоке или на поседе
Чувених дигресија
За одговор на то питање
Потребно је специјално
Знање по коме лавирање и
Измештање воде из видљивих
У невидљиве просторе
Понорница остварује уз
Помоћ још увек научно мало
Истражених моћи гравитације и
Скривених магнетних поља
Уз то треба нагласити да су
Овакве песничке изјаве у
Пуној сагласности са Творчевом
Забраном по којој нису
Дозвољена  сва истраживања и
Сва знања
Игром случаја у једној прилици
Трагајући за змијоликим
Подземним кретањем у том
Тренутку географски ми најближе
Понорнице
Нечијом  великом
Грешком нашао сам се у чувеном
Понорничком музеју
Творац ми је дозволио да видим
Оно што сам видео уз услов да
На изласку из музеја обришем
Све слике тога дана забележене
У мом сећању
Тако је и било јер су
Творчеве заповести
Наредбе и забране увек
Коначне и извршне
Оно једино што ми је од тог
Дана остало у мутном сећању
Било је Творчево незадовољство
Са мојом жељом да напишем ову
Понорничку песму
И то на самом прагу јесени господње
2019.
Али чудо је велико да ми је то
Дозволио
Творац је иначне ревносни
Пратилаци и читалац објава и текстова
На мом блогу
Потписаних са ЗММ

19. септембра господње 2019.

На фотографији објављеној уз ову песму, снимљеној 23. септембра господње 2019. - Зоран М. Мандић налази се испред слике блаженопочившег Љубе Поповиће из опуса његове изложбе отворене у Галерији Српске академије науке и уметности (САНУ) у Београду. 

Нема коментара:

Постави коментар