12. јул 2019.

ЖВРЉКО



ЗОРАН М. МАНДИЋ

ЖВРЉКО
(Скица за малолетну песму
за малог сликара)

Као наведено у
Поднаслову
Ову малолетну песму
Наменио сам без
Двоумљења
Малом сликару
Кога сам сам назвао
Жврљко
Једноставно по оном што
Ради
Жврља
С јабуком у руци
Кад стигне и где стигне
Ако га не ухвате на делу
И спрече у штети
А када све хартије
Листове из преосталих
Вежбанки за писмене задатке и
Кинеских бојанки
Ижврља
Онда му више није важно
Где ће наставити
На зидовима
Паркету или на
Прозорским окнима
Дневне собе
У којој се ето према
Казивању његове тетке
Намерачио да ижврља и платно
Једне велике уљане слике
И гле исхода
Спречен да то учини
Поновљајући љутито своју чувену
Говорну целину
Ка те ка те ка те
Трагови жврљотина малог сликара
Остали су видно отиснути
На многим местима у
Дивној дневној соби теткиног
Стана на петом спрату
Због тих трагова зато сам и
Прихватио теткин позив да у њеном
Граду отворим изложбу радова
Њеног малог сликара
И ево
Колико ми се чини
У овој песмици то и чиним
На нажврљаним папирима
На паркету
Зидовима и прозорским окнима
Све мрља до мрље
Које је славни Жврљко
Оставио за собом
Али љут
Што му на крају није успело
Да ижврља и велику уљану слику
Окачену на белом зиду
Да је како слатко рече
На свом ка те ка те језику
Потпише
На дну у висини докле је могао
Да дохвати својом рукицом
Па тек онда да се здрави с тетком и
Оде својој кући
Жврљко
Мали сликар балави



На рођендан Николе Тесле и Дан науке у
Србији господње 2019.

Нема коментара:

Постави коментар