3. новембар 2018.

МАГАРАЦ И ЛАВ




ЗОРАН М. МАНДИЋ

МАГАРАЦ И ЛАВ

Ово је текст басне који је
пронађен у празном храстовом ковчегу
писца који се сам самцијат
на тајновит начин
откопао из сопственог гроба а
онда попут Спаситеља
преселио у прву бајку на коју је
наишао на путу спасења
На насловној корици басне
великим словима беше написано
МАГАРАЦ И ЛАВ
А текст као по лоју приче протекао је овако
На стази којом се кретао
доброћудни магарац одједном као изнебуха
створи се поред њега прилично
остарели лав и
поред изненађености обојене
притајеним страхом
магарац је мирним готово стишаним гласом
прво поздравио а одмах потом упитао лава
Лаве где ти је царска круна на глави
на шта му лав такође мирно одговори
шта ће ми овако матором круна када сам гладан
болестан и сам
неспособан да било ком наудим али и
да се одбраним од свих оних који би пожелели
да ми се освете за моја злочинства из прошлости
Зато већ одавно и не носим круну за коју и
не знам где сам је оставио
загубио или ми је украдена
А да ли би лаве приупита га магарац пошао са мном
да нахраним и тебе и мене са храном коју сам сакрио
негде горе испод оног брда шта нас гледа и прислушкује
У том тренутку лав му тужним погледом обухвати лик
од главе до пете и још тужније изговори
нећу добри магарче да идем с тобом
ни горе ни доле јер ја сам и без круне ипак
лав који се сада боји да ће те успут напасти
усмртити и појести
Након тих речи магарац од страха рикну из све снаге а
онда се одбаци и
копитама задњих ногу погоди лава у главу
који од силине ударца на месту остаде мртав и нем
Након што ископа рупу да сахрани лава
магарац седе на један оближњи камен
извади из торбе свеску на мале и велике линије и
записа у њој како је започео
текао и истекао догађај са лавом без круне
негде при крају странице магарац дописа себи питање
Шта би се десило да је наишао лав са круном и да ли би се
такав баш толико близу приближио мојим задњим ногама
Зато увек што даље од круне као од ђавола јер
боље је другом јаму (ис)копати него се попут покојника
из ње (ис)копавати и пресељавати у влажни стан неке
бајке у којој је нестао баснописац


На Свету Параскеву/Петку 2018.

Нема коментара:

Постави коментар