24. децембар 2018.

МАНДИЋ О СЛИКАРСТВУ



ЗОРАН М. МАНДИЋ

МАНДИЋ О СЛИКАРСТВУ

А, сада ћу ВАМ НЕШТО из мог жутог нотеса, са припремама текстова за изложбе слика, које сам годинама отварао диљем Србије и некадашње Југославије - открити, навести и показати, неке од, по мени, важних, незаобилазних и неизбежних мисли о сликарству, са илустрацијама слика које су ми се -ДОПАЛЕ. И, вечно урезале у памћење.
- Курт Конард, алијас Курт Беоре је рекао да се сликарство појавило, по свему судећи, када се на небу појавила дуга.
- У уметности као и у љубави довољан је инстинкт.
- Сликар слика што види, а ми, додао бих фотографишемо - оно што гледамо.
- Иако је наша култура екранска, сликарство постоји као цртежи на зидовима пећине Алтамира.

- За сликара, на чијим сликама се уочава неспоран таленат у владању: идејом, потезом, цртежом, композицијом, перспективом и сажимањем односа и контаката боја и њихових нијанси, може се рећи: да је - ПРАВИ СЛИКАР. Као што су то за мене: Леонардо да Винчи, Микеланђело, Ел Греко, Каравађо, Ван Гог, Мазачо, Дирер, Паул Кле, или наши српски сликари: Милорад Бата Михаиловић, Милић од Мачве, Душан Ћурковић, Љуба Поповић, Саша Добрић, Драган Нешић, Милош Шобајић, Драгиша Милошевић, Душан Савковић и Данило Вуксановић.








Нема коментара:

Постави коментар