12. октобар 2017.

POSLE RASTANKA U KRALJEVSKOM VRTU





ZORAN M. MANDIĆ

POSLE RASTANKA U KRALJEVSKOM VRTU

Danas me na rastanku u
Kraljevskom vrtu
Zaustavio F. M. Dostojevski
Ličio je na samrtno ljubomornog
čoveka
Odmah je počeo sa kritikama na
račun mog druženja
Gledao sam ga sa mučninom koju
krivi moj pogled
 Reči su mu ličile na restlove odbačenih
pesama
uredno složenih u rafovima
internet samoposluga
Ko ti je NN
pitao me je unezvereno
čekajući da mu odam tajnu
klopke preobraženja svetlosti
Morao sam da ćutim da bih izbegao
odgovornost za njegova
avanturistička putovanja u sadašnjost
Nakon skrnaviteljske pauze dijaloga
izgovorio sam
Dragi moj Fjodore
vi ste pobegli sa radnog mesta čuvara
čistilišta
Opustili ste se do mere kada ljudi sa
lakoćom mogu na ulici da uoče
glas vaše radoznalosti
Čudno je da mi se obraćate na srpskom
jeziku i to u veri da mogu razumeti
poreklo bekstva iz mrtvog doma
Ne bi me čudilo da sam Vas za stolom u
omegi slatke tajne zatekao sa Lavom N. Tolstojem
i da Vam obećam
utoliću žeđ Vaše radoznalosti i reći Vam
NN je jedan od Karamazovih koji sada u
Evropskoj uniji rade kao bankarski eksperti
Zanimljiv je on pisac s kojim je u svađi oko
ishitrenih žaoba na bol u desnoj ruci
Kažu da su levičari po nekoj višoj kazni
morali da trpe takve bolove
A takvi bolovi dragi moj Fjodore
Ometaju u sećanju njegovu malenkost NN
Pa je eto prepustio zaboravu i moj jučerašnji
rođendan
 Priznaćete dragi Fjodore da je
nepristojno zameriti ljudima na nepažnji
pogotovo ako je ona genetski dospela u njihove
moždane centre zadužene za poslove izbora
Ako mi ne verujete pogledajte niz ulicu da bi se
uverili da NN u ovom trenutku sedi za stolom sa
L. N. Tolstojem
Gledajte
Gledajte dragi moj Fjodore sa koliko sreće i
zadovoljstva Tolstoj otvara selecst silver verziju
bele paklice Philip Morisa i
kako njih dvojica  umešno uživaju u Zoksovoj priči u
kojoj njen junak uz pomoć Deda Mraza
dobija sedmičnog Nobela u 65. kolu Loto Srbije
Ali dragi moj Fjodore
zar Vi niste pisali o idiotluku kockara na temu o
ljigavoj sreći dobitnika bez obzira na
učešće Deda Mraza u njoj
Žao mi je što ne mogu da sačekam Vaš odgovor
pogotovo što i vi čujete zvonjavu mog mobilnog  
 telefona
A i  o čemu bi se mi danas ubeđivali kada
Vaši junaci ne trpe jamare i pacove koji nam se
motaju oko nogu
Zbog razvoja Vašeg sećanja
pokloniću Vam mobilni telefon
A onda nazovite NN
možda će Vas odvesti u bunjevačku Malu Peštu
u kojoj mesecima boravi debeli Ovidije i
verujte da je i on odlično savladao srpski
Jezik


U podne, 21. avgusta 2012. god.         

Нема коментара:

Постави коментар