31. јул 2018.

ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ ХТЕО ДА МЕ КУПИ



ЗОРАН М. МАНДИЋ

ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ ХТЕО ДА МЕ КУПИ

Човек са штапом
посећивао ме је често као
рођака
доносио разне милоштице
међу којима су се истицале
труле јабуке и флаширана
ракија од њих
ко зна до када би трајала
та доброта да
човек са штапом није почео
са изношењем својих жеља
Лепо замишљен и још лепше
тактички осмишљен списак
његових амбиција
тргнуо ме је у једном тренутку из
успаваности илити неког полусна у
који ме је гурно међу своје дарове
Тргнувши се осетио сам како ме је необичан
Данајац с лукавством препредњака
канио насамарити купујући ме
као каквог тупавог трговца који се
не уме одредити према самом себи
нити према трговини у којој се нуди
рог за свећу у 
којој је тај лукави човек са штапом
скоро алхемичарски намеравао да ме
преобличи у његовог Екермана
да му будем потпарол
курир и експедитор
букач и добављач сласти награда да
га уселим у врхове насловних и првих
страница најпрестижнијих новина
часописа и алманаха и да све то
као какав проверени проводник
изолатор и
осигурач истовремено
(у)чиним уместо њега коме је то испод части
његових трулих јабука и флаширане
ракије од њих
На списку жеља нашли су се и
неразумни захтеви за промоцију некаквих
његових фаворита у ликовима
изотопа трулих аматера
трулијих од његових јабука
Када је схватио да сам га прозрео
удаљио се с речима – опрости пријатељу
Али чему сећање
ова лиризована кукњава чак ни елегија
када је човек са штапом преко свог
глупог курира
експертски остварио
све ставке од А до Ш са његовог
фамозног списка жеља
улетевши после тих остварења
попут топовске гранате у високи
ред прстенованих алхемичара
познатих и међу произвођачима

ракије од трулих јабука


Ова песма објављена је на стр. 125-126 у блоку "Нове песме" моје тек изашле из штампе књиге "ОДБРАНА ИЗБОРА" (Књижевна заједница "Борисав Станковић", Библиотека "Мозаик", књига четврта, рецензент Ђорђе Д. Сибиновић, писац поговора Душан Стојковић, уредник Мирослав Цера Михаиловић, Врање, 2018)

Нема коментара:

Постави коментар