28. октобар 2018.

ПЕСМЕ МОЈЕ ПОСЛЕ





ЗОРАН М. МАНДИЋ

ПЕСМЕ МОЈЕ ПОСЛЕ

                Песме моје после, оне између оних: које су ми измакле, које су ме сачекале, које сам сакрио од себе, које сам бацио у бунар жеља, или које сам пустио да их змајеви однесу и закаче на небо, где су? Шта раде? Како се сналазе међу недобронамерним читаоцима и набеђеним критичарима? Да ли су, или нису тамо где су, или нису? Тамо где је непристојно бити с другима недорасли послу у који би хтели на мала стражња врата да уђу и који се трпају и мешају у све као: бибер, чили, алева паприка у филове и надеве торти. Поготово рођенданских.
                Све њих сам писао, као извештаје о раду, које од мене нико није тражио, а сви би данас да га прочитају. Ко зна, да ли као заклетву, некролог, или као предлог за пријем у којекакву академију наука и уметности. А, знам, добро знам, шта ми више не треба. Оно од чега се треба ослободити, као од: свраба, штуцања, алергије и свих оних који хтедоше да ме (пот)купе.
                Песме моје су писања о сумњи и незнању. О свима који не читају Нови завет, а са Старим потпаљују ватре на ораницама у атару. И милионе добродушних микроорганизама без којих се та иста спаљена земљишта претварају у неплодне њиве. У недоноше плодова без којих гладан свет постаје још гладнији. А, ватре све осорније у својим апокалиптичним походима. Зато се песме моје могу читати и као историје осорности ватре и њених апокалиптичних најезди.
                Песме моје у својим исписивањима само су делић оног што може да се деси. Нешто између текста и жанра. И заједно с њима. Нешто као (пред)осећање које успешно крије многе тајне о себи и свом поринућу у пишчев, често незаштићени и небрањени, ум. Нешто као после што никада није било пре, чак ни пре оног што беше на почетку.


2018.

Нема коментара:

Постави коментар