10. јул 2017.

ЗАПАЖАЊЕ





















ЗОРАН М. МАНДИЋ

ЗАПАЖАЊЕ

Страшне се зачињу песме и
они који пишу и они који слушају/читају
играју новим картама
Мудрији мрмљају о иронији
док они други и трећи веселе се
крају некакве сезоне 
Надошле риме ремете тишину игре
употребљавају страшне речи
рецитују сонете
Пљује се по поду и прошлим ликовима и
Ликује на спроводу страха
Само шта у ковчеге ставити
Шта са неподмитљивим питањима
Унутра
срце меша крви сели
неполудели ваздух
 без провизије
без посебних захтева
Најтеже је тумачима и
иронији је тешко
Каже се
да се остварила премештањем
тематског акцента
да је суочена с проблемима своје
конституције
односно самоодржања
док метод певања остаје неизмењен
осим у мери која је диктирана
специфичношћу самог предмета и
све то спрам повесно егзистенцијалног
окружења
Јесте то је распад
Криза страсти
Завладали недовршени интелектуални и уз то
Започети песници
Дивљају

2.

Из које то образовности узимати
парче лирског предмета
његов дух
Шта је то што може да те убрза
да ти учини реалнијим немир
који излази који тражи провизију
који с иронијом има тајни уговор
који се користи њеним искључивим средствима
Језиком
Говором
њиховим псеудо заменама
 Појединачно искуство опстаје
Оно формулише неке одговоре
Оно очитава начине каналисања излаза
из ћорсокака
количину потрошене енергије
висину притиска у затвореним просторима
празним
Оно се одужује јачем и не посустаје
пред њим
Оно брине о свом ТВОРЦУ и претвара се у његову
ОПРЕЗНОСТ
КАДГОД ЗАШКРИПИ С ВИСОКИМ ЗАХТЕВИМА
С општим местима
Са смртима уметника и није то обична
о рубној или целовитој
ПРЕДСТАВИ
Зидови храма су и тако исликани
ЗИДОВИ ПЕЋИНА

3.

Преварени то више нису



Ова песма је објављена у збирци песама КРАЈ СЕЗОНЕ у издању Библиотеке 37, независно издање, књига 13, издавачи др Стојан Бербер и Зоран М. Мандић, штампа ГИТП Просвета Сомбор, 1991. Ликовно решење насловне корице за ову књигу урадио је Петар Гуглета, познати сомборски сликар, карикатуриста и дугогодишњи технички уредник Сомборских новина.