ZORAN M. MANDIĆ
PREPOZNAVANJE KOSMIČKOG RITMA ISTORIJE VREMENA
Na savremenoj Srpskoj likovnoj sceni danas je malo slikara,
koji su, kao Danilo Vuksanović (1973, Sombor), akademski slikar iz Novog Sada,
tako ubedljivo stupili na njeno užareno konkurentsko tlo i, još ubedljivije, na
njemu obeležili svoju orginalnu autorsku deonicu. Prilozi za tu tvrdnju, nalaze
se u registrima i spiskovima slika, koje je dosada mladi Vuksanović, samostalno
ili grupno, izlagao u zemlji i inostranstvu.
Predstavljajući se na njima, ne samo, širinom jednog
ozbiljno ostvarenog opusa, nego i izgrađenim modernim likovnim i intelektualnim
mišljenjem. Na kojem se zasniva njegova jasno oformljena poetika.
Postmodernistički umrežena sa idejama estetikom i praksom, koje su fenomen
slike pronosili kroz njenu dugu i, neretko kontraverznu, istoriju: predstava,
postupaka, pravaca, tehnika, kombinacija i žanrova. Kao, vrstan znalac svega
što slikarstvo, kombinatorički i simbolički, započinje i završava, često i na
samoj ivici rizika tzv. vizuelne operacije, Vuksanović je ostao dosledan sebi.
I svom osećanju štafelajnog slikanja. Kroz koje ga vodi, intimno uspostavljeni,
dijalog sa: enregijom, jezikom, legendama, palimpsetima, apokrifima i arhivama
beskrajnih svetova. Koji u njegove piramidalne slike ulaze i u njima se
otvaraju sa svojim nemoštim biografijama. Fotografijama. Inspiracijama. I
dosijeima. Ali, ne toliko, kao listanje pregleda sačuvanih informacija, koliko
je reč o jednom, sasvim orginalnom, pogledu sa strane.
Na ovim slikama Danilo Vuksanović, logografski i
piktografski. artikuliše jedan od mogućih odgovora na pitanje: "Koliko je
neprovidan zid postavljen na granici između čovekovih čula i sveta koji ga
okružuje svojim ambivalentnim figurama?". Njegove slike zrače pitomošću
viđenja brojnih meandriranja. U kojima je on prepoznao, sugestivno pročitao,
izrazio i zapisao kosmički ritam: vremena, prostranstava i stvarnosti. Njihovu
trojednost kao maticu harmonizovanog hoda: nastajanja i nestajanja. Lomova i
promena spoljnih i unutrašnjih svetova.
U Apatinu, na Dunavu, krajem marta 2008. godine
Нема коментара:
Постави коментар