ЗОРАН М. МАНДИЋ
СЕНКА
Сенка увек онако и онолико
слободно пада са неког „узвишеног“ објекта, или субјекта на тле или под, у
зависности од карактера и конфигурације простора у коме се затекне. Заједљивци
и критизери је поредбено, па и метафорички, обично вежу за понашање љубави, по
ком она – сенка, као и љубав, ако је у стопу прате неки од њених „објеката“ и
„субјеката“ – све даља, а ако јој они окрену леђа, онда је она тик иза њих, као
неодољиво неодвојиви пратилац. Математичари ће рећи да је то глупо поређење
због чињенице што падање и „крстарења“ сенки, па и њихова поређења, припадају
начелима и канонима Еуклидове геометрије, чак и оној нееуклидској коју је
сликар Кирико позајмљивао у исцртавању ћошкова, бокова и страница града, које
строго оивичавају улице и тргове на његовим сликама. Правници кривичари опет
мисле да је кретање сенке, као и кретање врабаца у ритму цик-цак, последица
казненог карактера, због њене (и њихове) бивше непослушности, илити радовања
чину разапињања Исуса Христа на Голготи, а доушници је славе као „сестру
заштитницу“: ухода, шпијуна, агената и
других љигаваца из каталога „фамилије“ гњида. На крају ваља поменути и мишљење
по ком је сенка – цртеж, који се креће а који црта сунце под строгим
створитељовим одобрењем и надзором.
Нема коментара:
Постави коментар