6. август 2018.

ПРИНЦЕЗА ГИМНАЗИЈА




ЗОРАН М. МАНДИЋ

ПРИНЦЕЗА ГИМНАЗИЈА

ИЛИ КАКО САМ УПОЗНА(ВА)О НИКОЛУ ТЕСЛУ

У мојим успоменама
 а као да су
Бога ми
од јуче
Принцеза Гимназија
међу оријентирима
заузима једно од најлепших
места
У земљишно- катастарским књигама
тамно зеленим
скривеним мастилом у
истом ЗК улошку поред њеног уписано је и
моје име
а да се никада није сазнало
да је то баш тако и требало урадити у
атару који је (пре)трпео болне
историјске (про)мене
без обзира на власнике мандата који су
с времена на време
прелазили из једних у друге политичке
руке
час црвених
час жутих
час карираних
предузећа
С тим променама у једном тренутку
Принцеза Гимназија овенчана је именом
славног српског научника светског гласа
Николе Тесле
Али ово није песма о успоменама и
сећањима на успоне и падове бројних
разнотоних политичких промена у
једном територијално скромном
војвођанском атару на самом северу
мултинационалне
мултиетничке
мултиконфесионалне и
мултикултуралне
Србије
па зато и инсистирам у њој и
њеној
замишљеној поетичкој поставци
на податку да сам с том Принцезом
растао и и мењао се попут
реченица с којима сам записивао поглавља
историје сопственог живота у
коме се посебно истицало оно под ознаком
Како сам упозна(ва)о Николу Теслу
То славно сензационално чудо
кровне светске науке
Наравно да вам
поштована читалачка јавности
Ова
као и друге моје песме неће открити тајне које
припадају само мени и
апсолутној тишини
мог нехвалисавог духа у коме сам  као и
Никола Тесла у себи
сабран у
својој неизвештачености која одбија
да великог Николу Теслу трпа у чорбе и чорбишта
њихових опсесивно  компулзивних поремећаја
генерисаних бурним вибрацијама са таласа
потиснутих личних
онтолошких бесова
И сигуран сам у овом казивању да
не смета Николи Тесли што се на различите начине
тако и толико незаслужено
Свет
са својим дволичним и љигавим поданицима
размеће с његовим
као божијим
славним именом
можда као и моја песничка маленкост
баш у овој песми чврсто затворених уста
да сажето
конкретније и што
концизније
(без дигресија)
проговоре
као бајка


јул 2018.

Нема коментара:

Постави коментар