14. јануар 2017.

ЦРВЕНЕ МУКЕ СА ПОРТРЕТОМ ЦРНОГ МАЧКА



ЗОРАН М. МАНДИЋ

ЦРВЕНЕ МУКЕ СА 
ПОРТРЕТОМ ЦРНОГ МАЧКА   

Његов портрет нашао сам на
белом зиду
Одједном је моја соба постала
много светлија
Цртеж је зрачио непознатим
сећањем у коме сам прво
препознао себе како трагам за
малом сликарком
СММ
Девојчица је с црвеним кармином
насликала свог црног љубимца
Црни мачак у црвеном мундиру
са млеком усутим у стаклену
посуду испред њега
Све је било на свом месту
Линије цртежа пратиле су мелодију
визије имагинарне девојчице
којој је несташни црни мачак правио
друштво док је њена мајка у
једном регионалном дневном листу
уређивала ревијално издање о
дијалогу са духовима појава
Али откуд то мало сликарство на
зидовима моје собе
Да ли је почела да цури интима
заведена пукотинама страха кроз
које је самоћи моје собе
требало додати мало новог
живота
Питање је у коме сам се
спријатељио са црним мачком
Он се напрасно уселио у моју собу и
сместио на топлом тепиху крај термо
пећи
Играо се мојим папучама и радовао
пажњи с којом сам му свакодневно
спремао разноврсне оброке
Куповао сам му и витамине како би
ојачало
његово чуло за  разликовање боја
Хтео сам да га уведем у душу црвене
због које су многе цивилизације водиле
ратове до истребљења
Девојчицино сликарство на зидовима
моје собе годинама је одолевало
есејморфним промишљањима
најстрожијих ликовних критичара
Нико није могао да их убеди у његову
малолетност
Међутим
Како је време протицало црни мачак је
био све млађи
У једном тренутку спала је црна боја са
његовог тела
Тог тренутка на вратима моје собе
појавила се млада сликарка
када је ушла низ лице су јој кренуле сузе
Дочекао је црвени мачак док је на зиду
стајао његов црни портрет
Тада сам први пут отворио
флашу шампањца у знак славља због
завршетка ове моје прве

ликовне песме






Нема коментара:

Постави коментар