Ана Марковић, слика Црвени амбар
ЗОРАН М. МАНДИЋ
ВРТ
И
у најмањем врту тле има своје тле. Врт без таквог ослонца никада није врт. Ни у
својој најшаренијој фази. Кад све буја и претвара се у мирис ведрине. У душу
хране и храну душе. Не зна се кад је врт лепши. Да ли у освит зоре, или у предвечерје
кад сунце затвара своју „радњу“ и предаје боје њиховом „стриптизу“? Облачење и
свлачење боја у врту носи у себи дух дух представе старогрчког позоришта. У тој
ни мало једноставној игри сунца и природе (са сопственим сенкама) све је
подрђено божијим заповестима. Играти се препознавања на рубу мимикрије. У
улогама војника и двојника. На „фронту“ на коме једне боје „гину“ у другима да
би поново васкрсле у боје. У нови живот смрти. У нову смрт живота.
Врт
је збирка. Уметничка. Најисконскија драгуљарница природе. Њена ризница. Каталог
боја. Хербаријум годишњих доба. Сагнута баштованова фигура, у тој филигранској
радњи сунца и боја, брижљиво окопава стазе музеја којим природа проноси своје
биће. И „послује“ нашим погледима.
Врт
је непоновљива гардероба природе. Велики модни салон у коме се даноноћно кроје
и шију хаљине природе. За њен волшебни плес са сунцем.
А,
врт?
Врт
је непоновљиви универзитет тишине. Његова филолошка катедра природе.
И најнесрећнији из врта излазе под руку са својим малим срећама. И са својим малим
„плесовима“ са сунцем. И остају бића.
И најнесрећнији из врта излазе под руку са својим малим срећама. И са својим малим
„плесовима“ са сунцем. И остају бића.
Нема коментара:
Постави коментар